by admin » Sat Aug 12, 2023 12:40 am
OUPNEK’HAT ANBRATNAD,
Ex Athrban Beid (desumptum).
[Latin Version]
Primum, scientias ut legit, et in corde habuit, et iterato consideratas fecit, Creatorem magnum ut scivit: quemadmodum lignum lumen ut fecerunt (accenderunt), propter [x] pellere obscuritatem, in manu sumunt; tempore, quod (quo) cum intento (ad locum intentum) perveniunt, illud e manu projiciunt: ipso hoc modo, tempore, quod, cum Creatore magno (ad Creatorem magnum) pervenit, scientias quod (quas) legit (didicit), transire faciat (derelinquat).
Et modus [x] pervenire cum petito originali (ad petitum, intentum originale, primum principium), hic est; quod, [x] Oum currum ut fecit, et super illum (currum) eques factus (in eum conscendit); [x] Beschn, quod manifestationos locus qualitatis dominii (summae potestatis), euntem facientem currum; et volitionem [x] obtinere [x] Brahm lok, quod mundus Entis, et petitum (objectum) omnis (entis) est, [cogitatione repr©r sentativa] ut ostendit; et sensus externos et internos, quod cum mansione (loco, vice) [x] Roudr evanidum (destructum) facientis, sunt, in retentionem suam ut attulit; id est, illos attraxit (continuit, compressit) usque ad locum, quod terminus [x] pervenire hunc currum, quod (quem) e [x] Oum ut fecit, super illum sedit; cum illo loco (illuc) ut pervenit; et illo tempore currum Oum deserat; et post ab illo (postea) hanc mentionem (quod hucusque dictum est) etiam deserat; forma mundi entis fiat.
Tres (3) litterae [x] pranou; et tria (3) corpora, quod, crassum, et subtile, et subtile cum beneficiis et gratia sit; [et] quique tres gradus, quod collectorum gradus elementorum crassorum, et collectio elementorum subtilium sit, et gradus divinitatis sit; hoc omne ut reliquit, cum gradu magnitudinis, quod in eo littera et sonus non continetur, et vox (prolatio) pura est: ex illa voce1 [Ms. nat. nokteh, ex illo puncto.] cum illo Ente subtili, propitio (ad illud ens subtile, propitium) pervenit.
Sex (6) res, quod conveniens [x] selouk est, ex illis omnibus una [x] pratiahar est; quod retentio sensuum externorum et internorum sit: altera, [x] dehan est; quod, cogitatio repraesentativa sit: et alia, [x] pranaiam est; quod retentio halitus sit: et alia, [x] deharna est; quod, cor ligare cum una re particulari sit: et alia, [x] tark est, id est, argumentatio (ratiocinatio), quod (quae) conformis libro divino sit; et ex illa, scientia certa acquisita fiat: et alia, [x] samadeh est; quod demersio sit, e retentione halitus.
Quemadmodum lutum, quod cum fodinae rebus (metallis) mixtum est, quod e fodini ut super attulerunt (extraxerunt), et illud usserunt, aurum et argentum purum supervenit (exit), et eclipsationem (tegumentum) ab eo (ejus) urunt: ipso hoc modo, e retentione halitus, eclypsationem sensuum (homo) adurit; id est, cum latere malo (ad) latus malum non vadit: et ex retentione halitus eclypsationem sensuum urere facit; et ex deharna, quod [x] cor ligare cum una [x] particulari est, peccata ut urere fecit, semper in recogitatione illius entis luminis sit.
Et retentio halitus tres (3) divisio (species) est: una, attrahere halitum (adspirare); quod illud pourk dicunt: et secunda, servatum habere halitum; quod illud kanihak dicunt: tertia, facere transire (educere) halitum (respirare); quod illud reitsckak dicunt.
Et in tempore [x] servatum habere halitum, tantum illud quod (quantum) possunt, mentio [x] kalmeh unificationis, quod in illo Oum est, facta sit: hoc retinere halitum dicunt.
Et facere transire (emittere) halitum, cum hac ratione est, quod; halitum ex intra ut attraxit, cum extra super afferat (educat); et sciat quod, ventus, quod e bhout akasch productum factus est; illum ventum in bhout akasch destructum efficiat: hic est modus [x] facere transire halitum ([x] respirare).
Et modus [x] attrahere halitum, hic est, quod: quemadmodum unum caput caulis [x] niloufer in aquam ut transire fecerunt (immiserunt), et e capite altero aquam cum halitu attrahunt: ipso hoc modo, ventum [x] extra cum halitu ut attraxerunt, in seipsis plenum (seipsos illo plenos) faciant: hoc est attrahere halitum (adspirare).
Et si halitum (homo) non facit transire, et intra non adducit, et membris motum non dat, et ventum, quod, ut halitum attraxit, in seipso plenum (illo se plenum) fecit, servatum habet; hic est modus [x] servatum habere halitum.
Quisquis, similis non videnti, non videt; et similis surdo, non audit; et similis ligno, sine motu fiat: illo tempore scitum fiat, quod ei quies acquisita facta est.
Et quisquis scit, [quod] firmum propositum et apertura (origo, initium) firmi propositi, actio cordis est, et cor cum omnibus volitionibus ut cepit, tendens (conversum) cum (ad) atma (ut) effecit, in atma custoditum habet; ipsum hoc servatum habere cor in atma, [x] deharna nomen habet.
Et quaelibet apertio (explicatio), quod conformis (libro) Beid sit, verum scire hanc apertionem, et scientiam certam facere cum ea (illam ut veritatem certam profiteri), quod [x] tark nomen habet; id est, acquisivit justum (verum) cum (probatione) ratiocinatione.
Et quisquis [x] atma, quod in corpore elephantis et formicae, et omnium animantium (est), et omni loco aequalem scit; hanc notitiam samadeh dicunt; quod, demersio sit.
Et modus [x] sedere in maschghouli, hoc est, quod: in loco, quod tranquillus sit, et cor vadens et rediens (vagans, peregrinans) non efficiatur, et timor, et metus, et sordes (purgamenta) in illo loco non sit, super terram planam paleam (herbam) collectam ut fecit, sedeat: et e sinceritate cordis, super circa seipsum murum (munimentum) construat; et sciat, quod, atma ex omnibus lateribus custos meus est; et maschghouli [x] pranou faciat.
Et in tempore [x] sedere, sive quadratum (quatuor genibus) sedeat, sive cum duobus genibus, si cum ratione (eo modo), quod ei molestia non sit, vultum cum tractu (ad tractum) septentrionis ut fecit, sedeat.
Et cum uno digito unam alam (unum foramen) nasus liget (ohturet); et cum ala (nari) altera ventum ut attraxit, et cum digito ligavit (clausit), halitum servatum habeat (retineat); et pranou formam (esse) caloris, quod in corde est, ut scivit, Oum (esse) Brahm cogitatione repraesentatum sibi faciat: et quoad halitum servatum habet, hanc cogitationem repraesentativam non faciat transire (huic fixus, intentus haereat).
Et e mentione [x] Oum, quod mantr luminis est, omnes eclipsationes (tenebras) suas procul ut fecit, cum ([x]) Brahmi, quod forma caloris est, quod in medio cordis est, maschghouli faciat.
Oportet quod, ille maschghoul, primum Oum ut intellexit, cum Oum ([x] Oum) maschghouli ut fecit, (sic) fecerit: et in tempore [x] maschghouli, in uno halitu attracto, (quem) servatum habuit (retinuit), usque ad octoginta vice (vicibus) id [[x] Oum] dicat; et quando [hanc] praxim [cum perfectione (ad perfectionem)] facit pervenire (ad finem perducit), qualibet quantitate quod potest, dicat.
Et in tempore [x] facere transire halitum, ex umbilico cum supra (desuper) ut tulit, e via nasus faciat transire.
Et ille maschghoul, quod intelligens est, oportet, quod intuitum cum supra et infra, et (ad) dextram et (ad) sinistram non faciat; et membra non nutare faciat (non moveat, agitet), et sine motu factus sedeat.
Has quinque (5) rem (res) oportet quod semper [x] adhibere sumat (agendas suscipiat): una, servatum habere halitum: secunda, quantitate (temporis) servatum habere halitum: tertia, terminus (mensura, [x] quantum) [x] attrahere, et terminus [x] facere transire halitum: quarta, cor in una [x] (ligatum) servatum habere: quinta, [x] djiw atma cum pram atma uno loco (unum) scire:
Et in initio [x] maschghouli, usque ad (tempus [x]) duodecim (12) vice (vicibus) pronunciare Oum, halitum servatum habeat (retineat):
Et in hujusmodi maschghouli retentionis halitus, cogitatione repraesentatum sibi [x] pranou faciat; quod diversis littera et sono (litteris et sonis) immune est, et sine defectu est, et cum lumine ejus (ei proprio) id potestas vidit (possunt videre), et motum dans [x] pran id est.
Ex hoc respectu (quamobrem), propter [x] ire via veri et hasti (existentiae, Entis) universalis, semper executionem cogitationis repraesentativae Entis universalis faciat.
Janua [x] pran, foramen in medio cordis est, et vena sakhemna est, et foramen quod in cerebro est, et alia.
Illa janua, via liberationis (absolutae), similis ponti est, quod foramen factus sit.
Pontem foramen factum (illum) dicunt, quod in terram (fossam) infra iverit, et domus animalium est; et quandoquidem via liberationis (absolutae), [x] infra ire (descendere) in seipsum est; ex hoc respectu (idcirco) pons mandata (dicta); quod pran docti, tempore [x] facere transire (deserere) corpus, in foramen cordis infra eat (descendat).
Et o salek oportet, quod has res semper transire faciat (relinquat): una, timor: secunda, ira: altera, pigritia (lentor, tepor): alia, somnus multus, et vigilia multa: et alia, edere multum, et derelictio [x] comedere multa.
Quisquis hanc praxim, quod memoratum fit, usque (per) tres (3) menses repulsam non facit, ipse cum seipso, ei status vultum dabit (eo statu erit), quod, ex illo statu, in mense quarto, oi Fereschtehha cum intuitu (in conspectum) ejus ingrediantur; id est, [x] malkout super eum apertum fiat: et in mense quinto (5); ipse etiam omnes qualitates angelicas simul faciat provenire (adipiscatur); et in mense sexto (6), ipse cum seipso, liberationem (absolutam) puram ut obtinuit, forma entis fiat.
In hoc verbo ullum dubium et (ulla) suspicio non est.
In [x] selouk, quod cum pranou ([x] pranou) maschghouli (homo) facit, si cum quinque (5) matrai ([x]) pranou maschghouli facit, maschghouli modo ([x] maschghouli) terrae obtinet: quod, terra etiam quinque qualitatem (qualitates) habet; quod, color, et gustus, et odor, et tactus, et vox (sonus) sit: et pranou etiam quinque matrai habet.
Si cum quatuor matrai [x] pranou maschghouli facit, modum [x] maschghouli aquae obtinet; quod aqua, secus ab (excepto) odore, quatuor qualitates alias quod terra habuit (habet), habet: in pranou etiam quatuor matra manent.
Et si cum tribus (3) matrai ([x]) pranou maschghouli facit, modum ignis obtinet: quod ignis, secus ab odore et gustu, et tres (3) qualitates alias habet, quod in terra fuit (est), habet: et in pranou etiam tria (3) matra manent.
Et si cum duobus matrai ([x]) pranou maschghouli facit, maschghouli modo venti obtinet: quod ventus duas qualitates habet, quod tactus et vox (sonus) sit: et in pranou etiam duo matra manent.
Et si cum uno matrai ([x]) pranou maschghouli facit, maschghouli modo [x] bhout akasch obtinet; quod, bhout akasch ipsam hanc unam qualitatem vocis (soni) habet: et in pranou etiam unum matrai manet.
Et in illo gradu, quod (in eo) matrai non continetur, et si recogitationem illius facit; et ipsum hoc [x] recogitare id (de eo) in corde, sandhia est; quod precatio sit.
Seipsum quod ipse scit, et cum seipso (sibi ipsi) maschghoul sit, ipsum hoc sandhia est.
E podice sumptum cum extremitate (usque ad extremitatem) pectoris, et initio gutturis, quod, quantitas triginta (30) digitorum mediorum est, prani, quod in medio hujus (spatii) est, djiw atma in eo sit (est).
Ipsum hunc djiw dtma, pran dicunt.
Halitum etiam ex illo, pran dicunt, quod, djiw atma ei motum dat.
Viginta et unum mille et sex centum vicis (sexcentae vices), quantitas numeri motus pran venti est1 [Si nox et dies, 24 horarum, aut 60 gueri, in minuta dividatur, motu respirationis 21,600 vicium supposito, quindecim vices erunt unoquoque minuto.], quod halitum percutere (respirare) sit.
Et ipsam hanc quantitatem motus, apan ventus habet: et ipsam hanc quantitatem motus, advan ventus habet: et ipsam hanc quantitatem motus, saman ventus habet: et ipsam hanc quantitatem motus, bian ventus habet.
Et motus alii, causa1 [Sabab guerestan. Error amanuensis. Ms. nat. ke besabab raftan dar reghal diguer ...] quod [x] ire in venas alias (eo quod eant in venas alias), quod ex his quinque (5) ventis fiat, cum motu illorum quinque ventorum collecti, unum lak (centum millia) et tredecim millia, et unum centum, et octoginta (113,180) vicis (vices sunt quibus) hi venti, in corpore, in nocte die, motum faciunt.
Pran ventus, quod primdm est, in pectore sit: et apan ventus, in podice sit: et saman ventus, in umbilico sit: et advan ventus, in gutture sit: et bian ventus, semper totum corpus circum complexus factus (ambiens, pervadens) sit.
Et colores horum quinque ventorum, hoc est, quod dictum fiat: pran ventus, cum colore iakout (carbunculi) est: apan ventus, quod in medio pran venti sit, cum colore [x] bherbhouti est: et saman ventus, quod in medio apan vend sit, cum colore crystalli et lactis feminae bovis est: et advan ventus, quod in [medio] saman [venti] sit, ssandal colore est: et bian ventus, quod in toto corpore est, cum colore flammae ignis est.
Pran cujusvis, quod, e medio todus corporis, cerebrum, ut aperuit, supervenit (illac exit), in qualibet terra quod moriatur, ei opus (indigentia) cum terra benedicta ([x] Benares) non est: rursus is existentiam apparentem non sumit.
Absolutum est Oupnek'hat Anbrat Nad, ex Athrban Beid (desumptum).