by admin » Thu Aug 24, 2023 11:59 pm
Part 1 of 2
OUPNEK’HAT NERSING’HEH1 [Supra, T. I, N.° III, p. 14, atma deest.] ATMA,
Ex Athrban Beid (desumptum).
[Latin Version]
Omnes Fereschteh cum Pradjapat dixerunt: atmai, quod a quocunque subtili subtilior est, forma [x] Oum est: illum cum nobis expositum facias.
Pradjapat, ut approbatum fecit, dixit, quod; hic omnis mundus, Oum est: et quidquid factum est, et existit, et est futurum, omne, Oum est: et quidquid superius ab his tribus (3) temporibus est, etiam Oum est: et hoc omne Brahm est.
Et [x] djiw atma cum Brahm, quod Oum est, (homo) unum ut fecit, (talem esse) sciat.
Et ipsum hunc unicum, quod senectam non habet, [et] sine morte est, et sine cessatione est, et sine timore est, [x] Oum (esse) ut scivit, in djiw atma, quod tria (3) corpora habet, tres (3) status [x] djakrat, et [x] sapen, et [x] sak'hepat, hos tres (3) status cum eo (Ente unico) quod tres relativos facias (facial), et formam ejus (illos) ut scivit, hos quosvis tres (3) rejectos (nullos) faciat, [x] Oum servatum habeat (unicum manere censeat).
Et [x] djiw atma, quod haec tria (3) corpora habet, [x] Brahm magnitudinem, quod dominus trium (3) corporum est, et sciat.
Et tria (3) corpora [x] Brahm, hoc est: unum, justa temperatio trium qualitatum; quod, prakrat nomen habet: secundum, collecta elements simplicia (non composita, non mixta), quod, Haranguerbehah nomen habet: tertium, figura totius mundi; quod, collecta elementa crassa (simul mixta) est, et Pradjapat nomen habet.
Et djiw atma, quod corpus crassum habet, in statu vigiliae, e sensibus crassis (externis) voluptatem sensibilium crassorum sumit: et Brahm etiam corpus crassum habet, quod totus mundus sit; et, in mundo [x] nasout (humanitatis), ex toto mundo voluptatem sumit.
Djiw atma corpus subtile etiam habet, [et] in mundo somni, cum sensibus subtilibus voluptatem sensibillum subtilium sumit: Brahm etiam corpus subtile habet; quid, Haranguerbehah sit, et, in mundo [x] malkout e rebus subtilibus voluptatem sumit.
Et djiw atma in statu [x] sak'hepat, quod mundus [x] djabrout est, cum [x] pram atma unum factus, voluptatem gaudii (veri) sumit.
Et atmai, quod forma [x] Oum est, quatuor pedes habet.
Status vigiliae, quod mundus [x] nasout est; in ipso hoc statu, comprehensionem eclipsationis facit ([sensibilia externa attingit): et septem membra habet, et novemdecim ora habet; et, cum sensibus crassis, e sensibilibus crassis voluptatem capit: et quatuor divisiones est; calor [naturalis] stomachi; et calor naturalis totius mundi: haec ambo, cum omnibus rebus, quod memoratum factum (memoratis), pes primus [x] atma est.
Et mundus somni, quod mundus [x] malkout est; et in hoc statu comprehensionem subtilitatis (rerum subtilium) facit: [et] septem membra habet, et novemdecim ora habet;1 [In ms. nat. [et septem membra, quod habet, hoc est; Behescht, et sol, et ventus, et bhout akasch, et aqua, et terra, et ignis, est: et novemdecim ora (quod) habet, hoc est; decem sensus, et quinque pran, et intellectus, et recogitatio, et cor, et egoitas:] et cum sensibus....] cum sensibus subtilibus, e sensibilibus subtilibus vuluptatem cepit: et ipse ille quatuor divisiones est, quod memoratum factum; et lux cordis; et Haranguerbehah: haec ambo, cum omnibus rebus, quod memoratum factum, pes secundus [x] atma est.
Et status [x] sak'hepat, quod mundus [x] djabrout est; in hoc statu, volitionem omnis rei non (nullius rei) habet; et ullum somnium non videt; ipsum hoc est [x] sak'hepat: in hoc statu, djiw atma cum [x] atma unum fit, et e scientia plenus factus, manet; et sicut (tanquam) forma gaudii fiat, et voluptatem gaudii capit: et in hoc statu unum os habet, quod, scientia pura sit: et ipse ille quatuor divisiones est, quod memoratum fit (factum); et lux scientiae; et dominatio: haec ambo, cum omnibus rebus quod memoratum fit (factum), pes tertius [x] atma est.
Et dominus hujus status, dominus omnis (rei) est, et sciens omne est, in medio cordis omnis (entis) est, et locus productionis omnis (rei) est, et productum faciens, et periens (caducum) faciens omne elementa et animantia est.
Hi quilibet tres (3) status, et quilibet tres (3) mundi, velamen et siparium ejus est: ille atmai, quod hoc velamen et siparium ejus est, forma scientiae est, et super (in) uno statu est; et hoc modo est, quod, status [x] teria, quod mundus [x] lahout et pes quartus est, et etiam quatuor divisionis est: et illi quivis tres (3) status, et quivis tres (3) mundi, in hoc est (sunt); quemadmodum filum in omnia grana corollae precariae ingressum est.
Ille mundus, quod mundus Entis est, quando in illos tres (3) status (atmai) ingressus est, et [x] scire id, quod ego in omne ingressus sum, mundus vigiliae ejus est; quod [x] nasout sit.
Et scientia ejus cum hoc (hujus rei), quod ego Brahm sum, ipsum hoc mundus somni ejus est; quod [x] malkout sit.
Et loco quod (quando) scientia, et sciens, et scitum factum, non sit (non existit), hoc, somnus cum quiete ejus est; quod [x] sak'hepat, et mundus [x] djabrout sit.
Et tempore, quod (quo) seipsum purum gaudium scit, status [x] teria ejus est, quod [x] lahout sit.
Et in hoc statu Ens purum sine qualitate est.
Et illi tres (3) mundi in illo statu (illis tribus statibus) mundus [x] maia est, quod, ostensum sine fuit (existit) est.
Et atma forma scientiae est, et super (in) uno statu est.
Et hic atmai, quod, in statu quarto, teria, quod, mundus quartus est, hoc modo est, quod, ab eclipsatione (crassitudine) immunis est, et a subtilitate etiam immunis est, et a [x] sakhepat, quod a statu vigiliae et somni superius est, etiam immunis est.
Et in [x] sak'hepat, quod voluptatem gaudii capit, ab illo etiam immunis est.
Et non scientia (inscitia) non est; forma scientiae est; et collectio scientiae etiam non est, cum causa illa, quod divisionis capax non est.
Et in hoc statu videndus etiam non est; et ab occupatione (operationibus) etiam superius est; et a prehensione sensuum etiam superius est; et ab indicio etiam superius est (nulla re indicari potest); et ab expositione etiam superius est; et a cogitatione etiam superius est.
Cum ipsi hac quantitate (tantumdem) potestas dixit (possunt dicere), quod, unus atma est; et omnis mundus illo loco non est (mundus illic non est); et purus est; et is forma gaudii est, et forma quietis est, et immunis a dualitate est.
Hunc statum docti kianian quartum dicunt.
Ipse hic atma est; et ipse hic scientia est, sciendus est (illum oportet cognoscere).
Gradum [x] Pradjapat, (quod) collectione elementorum crassorum, et mundus [x] nasout est, eum Haranguerbehah deorsum fert (in se demergit); et gradum [x] Haranguerbehah, quod collectio elementorum subtilium, et mundus [x] malkout est, eum divinitas (status angelico superior) deorsum fert (subigit, annihilat): gradum [x] alouhiet (divinitatis), quod, [x] djabrout et mundus [x] sak'hepat est, haec quaelibet tria (3), [x] teria, quod [mundus] [x] lahout, [et] Ens natura est, deorsum fert (in se absorbet).
Et hoc est pes quartus.
To k'hand primum, quod, cum loco (vice) sectionis est, absolutum est.
***
1 [Samskretice khand'ham, frustum, sectio.] K’hand Secundum.
Hic atma, tempore, quod (quo) in mundo [x] nasout est, id est, statu vigiliae, ei somnus non est, quod, [x] malkout sit; et [x] sak'hepat etiam non est, quod [x] djabrout sit.
Tempore, quod (quo) in mundo somni est, quod [x] malkout sit, et (ei) [x] sak'hepat etiam non est, quod [x] djabrout sit: et to nasout etiam non est, quod vigilia sit.
Tempore, quod (quo) in mundo [x] sak'hepat est, quod [x] djabrout sit, ei [x] nasout etiam non est, et [x] malkout etiam non est, quod vigilia et somnus sit.
Tempore, quod (quo) in [x] teria est, quod mundus [x] lahout sit, non ei [x] djakrat est, non [x] sapen est, non [x] sak'hepat est; id est, non [x] nasout est, et non [x] malkout est, et non to djabrout (est).
Et is ab his tribus (3) statibus immunis est, et in omnibus statibus aequalis (par) est; et semper est; et forma gaudii est; et super una via praestanti (uno modo excellenti) est; et octo mutatio (mutationibus obnoxius) est; [et] sciens visum, et auditum, et loquelam, et cor, et intellectum, et pran, et insipientiam; et sciens omne is est: ex hoc respectu ab omnibus his separatus est, et e divisione horum (eorum generis) non est.
Visus, et auditus, et loquela, et cor, et intellectus, et pran, et insipientia, is est; et testis omnis (entis), is est: ex hoc respectu ei alteratio (differentia) et mutatio non est.
Et scientia ejus magna est; et is ab omni amabilior est; et gaudium purum est; et ab omni prius (anterius) est; et forma lucis est; et aequalis (par) est; et senectam non habet; sine cessatione est; et sine timore est, et Brahm est.
Et causa [x] maia, quod amor aeternus est, dictum fit, quod, quatuor pedes habet, quod quatuor mundi sit.
Tov pranou cum [x] atma, et quatuor matrai [x] pranou cum his quatuor mundis, quod, quatuor pes (pedes) [x] atma est (sunt), unum efficiat.
Et quidquid in pede primo [x] atma est, quod mundus [x] nasout est; et illud quod in illo memoratum fit (fuit), in matrai primo [x] pranou est, quod, a sit; id est, alef maftouh (apertum).
Et a cum significatione [x] ab (aquoe) est: id est, quemadmodum Brahm in omni loco est; a, in omni littera est: et quemadmodum Brahm, primum omnis (rei) est; a etiam prima [omnium] litterarum est.
Cum ipsa hac causa, in [x] akar [x] crassum etiam est, et [x] subtile etiam est, et semen etiam est, et testis etiam est, et haec omnia in Brahm est.
Quisquis hanc litteram hoc modo scit; quemadmodum haec littera in omni est, is in omni fiat; quemadmodum prima omnis est, primus omnis fiat.
Quidquid in pede secundo [x] atma est, quod mundus [x] malkout sit; et illud quod in illo memoratum fit, in matrai secundo [x] pranou est, quod, ou sit; id est, vau mazzmoum (cum ou).
Et ou cum significatione [x] makr est; id est, magnitudinem dans: et dualitas (douganegui) in hoc est, quod, [x] sedet (sedes) hujus litterae ante (anteriori) secundum est.
Cum ipsi hac causa, in [x] a(o)kar [x] crassum etiam est, et [x] subtile etiam est, et semen etiam est, et testis etiam est, et haec omnia Brahm est.
Quisquis hanc litteram hoc modo scit, nati ejus multum fiat, et dominus cognitionis efficitur, et similis [x] Brahm fiat.
Et quidquid in pede tertio [x] atma est, quod mundus [x] sak'hepat et [x] djabrout sit; et illud quod in eo memoratum fit, in matrai tertio [x] pranou est, quod mim saken (mim quiescens) sit.
Illud [x] makar dicunt; id est, monstrans omne, et destructum faciens omne.
Cum ipsa hac causa, in [x] makar [x] crassum etiam est, et [x] subtile etiam est, et semen etiam est, et testis etiam est; quod haec omnia in Brahm est.
Quisquis hanc litteram hoc modo scit, cum monstranti (ipse monstrans) omne et evanidum facienti (ipse annihilans) omne fiat.
Et quidquid in tribus (et) dimidiata littera [x] pranou est, totum haec in una, una (singula) littera [x] pranou est.
Et quidquid in pede quarto [x] atma est; quod [x] teria et mundus [x] lahout sit; et illud quod in eo memoratum fit, in nim matrai quarto [x] pranou est, quod, ghanneh (sonus nasalis) sit.
Et illud [x] nadi dicunt.
Quemadmodum gradus [x] alouhiet, quod [x] djabrout est, destructum faciens (in se absorbens) [x] nasout et [x] malkout est; ipso hoc modo, illud nim matrai destructum faciens [x] alouhiet est: ipsum cum seipso lumen est; et ipsum cum seipso dominus est; et ipsum cum seipso apparens est.
Et quatuor divisio (divisionum) est.
Divisio (species) prima,1 [Foetum obtinere, bar iaftan. In ms. nat. tar iaftan, stamen invenire (omnis rei). Legendum, ut infra, N. ° CLXXIX, p. 441, 442, tar baftan kol ast, stamen [x] texere omne est, et sic deinceps.] filum (stamen) [x] texere omne est; propter illud, quod, atma est: quemadmodum [atma] in omne ingressus est, hoc etiam in omne ingressum est: quemadmodum, in tempore resurrectionis magnae (finis mundi), illud ens mors, et ignis2 [In ultimo mundi fine, omnia igne conflagrata, ipso Ente supremo perfusa, penetrata, ipsum reddita.], et sol factum, cum radiis suis in omnem locum venit; ipso hoc modo, hoc nim matrai in omne ingreditur.
Et divisio secunda, donum faciens est; id est, seipsum3 [Khodra be djouiand o khod atta mikonand, seipsum quoerunt et seipsum donum faciunt: lego ut infra, N.° CLXXIV, p. 423, khodra be djouiendeh khod atta mikonad, seipsum cum quoerente seipsum donum facit.] cum quaerente (quoerenti) seipsum donum faciunt (facit), et seipsum ipse intelligit: quemadmodum sol obscuritatem in seipso destructam ut fecit, lumen facit; ipso hoc modo Brahm [x] aoudiai (ignorantiam) omnem in se destructam ut fecit (annihilavit), lumen facit.
Divisio tertia, scientia perpetua, cum doctrina pura est: quemadmodum ignis lignum et illud quod in illum projiciunt, omne ut combussit, ipse (solus) manet; ipso hoc modo scientia ejus, ut (ignorantiam) ussit, ipsa apparet.
Et divisio quarta, sine existentia apparenti, et [x] propensum (esse cuiquam), universalis est.
Deinde quaevis quatuor divisio(nes), quod in [x] atma forma scientiae est, in quatuor matrai [x] pranou est: (proinde) ipsum hoc (nomen) pranou etiam quatuor divisio(wey) est In qualibet littera [x] pranou, totum (absolutum) pranou est: et ipsum hoc pranou, quod quatuor divisio(nes) est, atma est, [quod quatuor divisio(nes), atma est]. Hic totus mundus, quod nomen et figura est, omnis, atma est: deinde pranou, cum modo primo (prima ratione ad mundum [x] nasout), ipsum hoc ens sit: atma et pranou unum est; [ex illo] quod atma etiam quatuor divisio(nes) est, et pranou etiam quatuor divisio(nes) est; atma etiam forma scientiae est, et pranou etiam forma (scientioe) est.
Et quaevis quatuor divisio(nes), quod atma habet, pranou etiam (illas) habet.
Et totus mundus ens est, quod aliud non habet, cum respectu illo (ideo), quod illi enti ullum secundum non est.
Et veritatem illius atmai unici, quod pranou forma ejus est, (liber) Beid expositam facit; quod et ille atma partem (partes) habet, et ghanneh (sonus nasalis) nim matrai partem habet; is etiam quarta pars est, et nim matrai etiam quarta pars est; is etiam ab occupatione (operationibus) immunis est, nim matrai etiam a sermocinatione immunis est (non pronunciatur, nullam actionem habet); in [x] hasti (existentia) ejus [x] nisti (non existentia) mundi est, et in nim matrai etiam [x] nisti (non existentia) trium (3) matra et omnium litterarum est; is laetitia pura est, nim matrai etiam laetitia pura est; is secundum non habet, nim matrai etiam secundum non habet.
Ex hoc respectu (idcirco) pranou, atma est.
Quisquis hanc veritatem scit, is ipse in seipsum ingreditur.
Absolutum fit K'hand secundum.
***
K’hand Tertium.
Littera prima [x] pranou, pes primus [x] atma est: littera secunda [x] pranou, pes secundus [x] atma est: littera tertia [x] pranou, pes tertius [x] atma est: et nim matrai quartum [x] pranou: quod hae quatuor res; quod, filum (stamen) [x] tenere omne; et donum faciens seipsum cum seipso cum quaerente (quoerenti) seipsum; et scientia perpetua, et pura; [et] sine existentia apparenti universalis sit, in eo est (sunt); et pes quartus [x] atma (est).
In illo nim matrai, [x] atma, quod eclipsatio (crassitudo), et subtilitas, et germen et testem esse super omne, ille est, ut quaesivit, et seipsum cum illo nim matra, [x] atma, et subtilitatem illius atma unum ut scivit, totum mundum, (id) omne unum ut fecit, (homo) deorsum ferat; id est, in se destructum (annihilatum) efficiat.
In littera prima [x] pranou, quod akar nomen habet, terra est, et (liber) Rak Beid, cum aietha, et mensura illius, et Brahma, et octo mokel, quod (qui) vas nomen habent, [et] mensura kaitri, et ignis apparens (externus): hoc omne, quod in littera prima [x] pranou memoratum factum, pes primus [x] atma est.
Et eclipsatio (crassitudo), et subtilitas, et germen, et testem esse; in hoc pede etiam est.
In littera secunda [x] pranou, quod aokar nomen habet, et mundus [x] fezza (amosphera), et (liber) Djedjr Beid cum aiat sine mensura, et Beschn, et undecim (11) mokel Roudr quod nomen habent, et mensura tarschetap et ignis, et sol est: hoc omne, quod in littera secunda [x] pranou memoratum fit, pes secundus [x] atma est.
Et eclipsatio, et subtilitas, et semen, et testem esse, in hoc pede est.
Et in littera tertia [x] pranou, quod nomen makar habet, [x] behescht (paradisus), et (liber) Sam Beid cum melodia, et Maha diw, [et] oi mokel duodecim (12) mensium anni integri, et mensura djakti, et ignis, et calor naturalis totius mundi est: et hoc omne quod in littera tertia memoratum fit, in pede tertio [x] atma est.
Et eclipsatio, et subtilitas, et semen, et testem esse, in hoc pede etiam est.
In nim matrai quarto, quod postremum (fnis) [x] pranou est, et totum nomen magnum Oum, nomen ejus est, et mundus Entis, et (liber) Athrban Beid, cum integris mantrha, et ignis, qualitas potentiae, quod evanidum faciens omne is est, et elementum ventus, et mensura omnium mensurarum, o mokel Brahm unicus est; et hoc matrai quartum forma lucis est: et hoc omne quod memoratum fit, pes quartus [x] atma est.
Et eclipsatio, et subtilitas, et semen, (et) testem esse in hoc pede etiam est.
Et in quovis uno matrai [x] pranou, quatuor matra est (sunt): et in quovis uno pede [x] atma, quatuor divisio(nes) est (sunt); quod, quisque quicunque sexdecim (16) fiant.
Quicunque sexdecim res, quod in quatuor matrai [x] pranou est, illas cum sexdecim (16) rebus, quod in quatuor pedibus [x] atma unum ut fecit, totum mundum in unam bucceam ut efficit deorsum fert; id est, in seipso (hoec omnia) destructum (annihilatum) facit; is est kiani et doctus, et sine cessatione; [et] is omnes volitiones suas in ignem cognitionis [x] atma ut projecit, urere facit: et e aoudia, quod non scientia et error ex incuria est, purus et immunis factus, semper a [x] dormire cum quiete in [x] atma experrectus non fiat; id est, amplius unquam in vinculum existentiae apparentis non venit, et sine cogitatione superveniente sit.
Primum oportet quod, in mundo vigiliae et in mundo somni veritatem totius mundi ut vidit et intellexit, illa destructum ut effecit, et ab illis liberatus factus, in [x] sak'hepat, quod mundus [x] djabrout est, ingressus, et quietem adeptus, et illum etiam destructum (annihilatum) ut effecit, ipse omnis (res) factus, omne aequale (par) sciat, [et] forma vitae aeternae efficiatur: et illae quatuor divisio(nes) est (sunt); crassum, et subtile, et semen, et testem esse super omne, ipse fiat; illo tempore is omne fiat: quatuor divisiones [x] pranou, [quod] fructum (foetum) adipisci principium omnis (rei), donum faciens seipsum cum quaerente (quoerenti) seipsum, et scientia perpetua pura et sine existentia apparenti universale esse, sit; haec etiam ipse fiat.
Illud Ens, cum omnibus qualitatibus ejus, super [x] infra cordis (sub corde), quod in corpore magnum est, recogitet; et [x] pranou, quod quatuor matra habet, et in [x] matrai ejus viginti et octo res est; quod, oi mokelan, et mundi, et colores, et mensurae, et aliae res ejus quod supra memoratum factum est, formam ignis cogitatione (sibi) ut repraesentatum fecit, in circulo (spatio) primo, quod initium [x] supra ferre halitum est ex infra (respiratione), quod cum figura ignis est, cogitatione (sibi) repraesentatum faciat.
Et [x] alef maftouh (apertum), illud [x] Brahma (esse) ut scivit, in umbilico cogitatione (sibi) repraesentatum faciat.
Et [x] vau mazzmoum (ou), illud [x] Beschn ut scivit, in corde cogitatione (sibi) repraesentatum faciat.
Et [x] mim quiescens, illud [x] Mehisch ut scivit, intra inter duo supercilia1 [Ms. nat. anderoun mabein dou abrou: in meo ms., anderoun mabein ou daiereh, intra inter eum circulum.] cogitatione (sibi) repraesentatum faciat.
Et nim matrai, quod pranou cum (in) illo absolutum integrum fiat, [et] cum hac figura est, et dominus omnis (rei) est, inter duo supercilia [et medium] cerebri cogitatione (sibi) repraesentatum faciat.
Et totum pranou, quod quatuor matrai id est, [viginti et] octo res in eo est, et forma gaudii est, et aqua vitae est, in medio cerebri cogitatione (sibi) repraesentatum faciat.
Et gaudium suum aquam vitae ut scivit, quilibet locus quod (quo) litteras [x] pranou cogitatione (sibi) repraesentatas fecit, super illum (locum) effundat; id est, in tempore [x] maschghouli [x] pranou, forma gaudii fiat.
Post ab illo (deinde) ([x]) Brahma, et ([x]) Beschn, et ([x]) Mehisch, quod, alef maftouh, et vau mazzmoum, et mim saken (quiescens), cogitatione (sibi) repraesentatum fecerat, mundum nasout, et malkout, et djabrout, corpus (esse) harum trium (3) litterarum ut scivit, cum corde illis maschghouli faciat.
Nim matrai, quod, quoeque tria (3) in eo unum fiat, id circumdans (comprehendens) omne ut scivit, cum corde cum eo (ei) maschghouli faciat.
Post ab illo (postea), Brahma, et Beschn, et Mehisch, et alef, et vau, et mim, et mundus nasout, et malhout, et djabrout, quod hoc omne in [x] nim matra destructum (annihilatum) fecerat, haec quaeque quatuor cum cogitatione repraesentativa evanida (annihilata) ut scivit, lucem horum omnium unum ut fecit; ex illa luce tria (3) corpora sua, quod, corpus crassum, et corpus subtile, [et corpus subtilitatis], quod corpus status [x] sak'hepat est, [plena] ut effecit; et djiw atma suum, quod in his tribus (3) corporibus sit, lumen ut ostendit (luminosum reddidit), et formam lucis cogitatione (sibi) repraesentatam ut fecit; cum vi (virtute) illius lucis, formae scientiae, omnes qualitates suas cum tribus (3) corporibus suis unum ut effecit, formam illius lucis (eas) faciat: et ipso hoc modo, tria (3) corpora totius mundi, quod crassum ejus Pradjapat; et subtile ejus, Haranguerbehah; et subtilitas ejus (corpus bene meritorum, gratioe ejus), mundus djabrout est; et gradus [x] alouhiet, cum omnibus qualitatibus; et quatuor pedes [x] pranou in hac luce, quod forma scientiae est, destructum ut fecit, seipsum illam lucem, formam scientiae et gaudii (esse) ut scivit; hoc omne unam bucceam ut fecit, deorsum ferat (absorbeat).
Absolutum fit K'hand tertium.
***
K’hand Quartum.
Hic atma, quod ille atma factus est, Creator magnus est: et quartum1 [Ms. nat. tschahorom; in meo ms. tschahar, quatuor.] matrai [x] pranou, quod lumen est, ex eo illud Ens inventum fiat: ei ab uno aieteh particulari (libri) Beid [x] humilis submissio cum loco ut attulit (proestitit), et cum seipso (erga se) beneficum ut effecit, et e mentione (mentionem) [x] pranou, memorantem (facientem mentionem), et memoratum, unum ut scivit; (homo) sciat, quod omne ego sum.
Post ab illo, ipse hic atmdi, quod Brahm magnus est, et e quarto matrai [x] pranou, quod lumen est, scitus fiat, et illud aieteh particulare, undecim2 [Sic ms. nat. iazdah: in meo ms. panzdah, quindecim, et pag. 436 et sequetibus, errore amanuensis; nam, p. 436, expositio [x] aiet undecim tantum voces praebet. Vide etiam, N.° CLXXV I, p. 428 et sq.] (11) voces quod habet, et undecim figura (figuroe) ejus est; illud ens, quod [x] djiw atmaha in seipsum deorsum ut tulit, formam suam efficit; ei [x] humilis submissio ut fecit, et pranou dixit, (homo) cum seipso uno loco (unum) efficiat.
Ipse ille atmai, quod Brahm magnus est, et e quarto matrai [x] pranou, quod lumen est, inventus fiat, et ei, cum [x] pranou, maschghouli ut fecit, et [x] ego et [x] te procul ut fecit, [x] sat, et [x] tschat, et [x] anand; quod, cum significatione [x] hasti purum (existentia pura), et scientia pura, et gaudium purum est; et atmai omni loco plenus (omnem locum implens), et atmai magnus et Creator magnus, (eum) seipsum (esse) ut scivit, ex fundo ([x] infra) cordis cum [x] Brahm unum fiat.
Illud aieti, quod undecim voces habet, illud etiam cum seipso unum sciat.
Et illud Ens, quod omne in seipsum deorsum fert (demergit, annihilat), hoc modo est, quod omni loco est, et semper est, et anima omnis (entis) est, et deorsum ferens [x] djiw atma est, et dominus magnus est, et omni loco semper figura omnis (entis) factum, omne comedit; tempore quod (quo) omne comedit, ipsum solum manet: etiam id est [x] teria, quod [x] lahout est.
Significatio illarum undecim vocum [x] aiet particularis, haec est; quod, id super omne beneficum est, et dominus potentiae est; id nutritor (conservator) et magnum est; id lumen est; omni latere vultus ejus est; et deorsum ferens omnes animas (vitas) est; et faciens timere (terrens) omne est; id laetitiam dans omni est; id evanidam (deletam) faciens mortem est; et omne ei [x] humilis submissio faciunt; et dicens: tu, ego; in omni, id est.
Has significationes, quod memoratum fit (fuit), in seipso ut scivit, cum [x] pranou in [x] Brahm (homo) unum efficiat.
Et hoc in duobus mantr aliis (libri) Beid etiam memoratum est.
O maschghoul [x] maschghouli ([x]) enti quod (qui) facit, illud ens cum [x] schoghl (cogitatione reproesentativa) ut sumpsit, et sensus suos, quod (qui) cum loco (vice) natorum ejus sunt, et quamque quamcunque actionem suam facit, (id) omne uno loco ut fecit, e malis (malo) extra ut habuit (impedivit), cum [x] Oupnek'hata, quod cornu (libri) Beid est, sensus percutiat.
Post ab illo (deinde) [x] maia, quod omni loco ostensum (monstratum, quod ostendit), mendacium est, et mater vitulorum (natorum) sensuum est, id victum (coesum) ut effecit, cum illo atmai, quod leo et edens omne est, faciat comedere ([x] maia [x] atma leoni devorandum proebeat).
Quisquis hoc modo facit, ipse ille dominus potentiae est, et Bahader, et cornua (libri) Beid, [quod] Oupnek'hat est, in (super) sensus suos ut attulit, et illos in subter pedes suos ut projecit, et occidit, et [x] maia, quod, mater omnium volitionum est, ipse edat; et ille atmai, quod, sicut leo, deorsum ferens (deglutiens) omne est, ei [x] humilis submissio multum ut ostendit (fecit), semper ipso hoc modo sciat, quod, ille atmai leo deorsum ferens ego sum.
Quisquis hoc modo scit, ipse ille atma fiat.
Absolutum fit K'hand quartum.
***
K’hand Quintum (5).
Ipsum hoc akari, quod matrai primum [x] pranou est, et amicum magis (quam) omne est cum maschghoul suo (suo maschghoul): et atma, quod, leo deorsum ferens animas (vitas) est, et Brahm est; illud akar in nomine ou (ejus) est: et, quemadmodum ille atma circumdans (omne) est; hoc akar, quod alef cum maftouh (a apertum) est, circumdans (comprehendens, penetrans) omnes litteras est.
Et ipsum illud akari, quod forma [x] atma est, et testis omnis (rei) est; et dominus omnis (ends) est; ex hoc respectu omni loco est, et praeter id quidquam non est.
Et quidquid existit, omne atma est: et praeter [x] atma quidquid existit, maia est, quod ostensum sine existit (sine existentia vera est.
Id (akar) beneficum est, circumdans [omne) est: id dominus potentiae est, et circumdans (omne) est: id, quod nutriens magnum est, circumdans est: id, quod lumen est, circumdans est: id, quod omni latere vultus ejus est, circumdans est: id, quod leo deorsum ferens animas est, circumdans est: id, quod faciens timere omne est, circumdans est: id, quod laetitiam dans omni est, circumdans est: id, quod evanidam faciens mortem est, circumdans est: id, quod, omne ei [x] humilis submissio facit, circumdans est: id, quod, dicens: ego: in omni est, circumdans est.
Etiam id, atma est: etiam id, nersing'hah est; id est, leo, quod omne deorsum fert (deglutit): etiam id lumen est.
Quisquis id hoc modo scit, Brahm fiat; et sine volitione fiat; et desiderium ullius rei non facit, quod, cum omnibus desideriis suis (ad omnia desideria sua) pervenit, et omnia desideria ejus, atma factum est (facta sunt).
Animae hujusmodi doctorum cum loco (de loco in locum) non eunt; et in seipsis deletum (deletoe) fiant; quod, ipsae Brahm fuerunt [erant), et Brahm factae sunt.
Ipsum hoc aokar, quod vau mazmoum (ou) est, cum excessu (excessive) magnum est: et, atmai, quod, leo deorsum ferens animas est, et lumen est, et Brahm est; illud a(o)kar in nomine ou (ejus) est.
Et figura veri (entis) est: et praeter hoc, res alia non est: et cum sensibus (in sensus) non ingreditur: ipsum cum seipso lumen est: et ipsum cum seipso (per seipsum) apparens est: ei cum ulla re permistio non est: praeter seipsum quidquam aliud non videt: et atma est: et id nisi cum eo (per id) cum quoquam alio (per quidquam aliud) non potestas obtinuit (non possunt assequi).
Et ille atmai purus est, et multum magnus est:
Id (aokar) super omne beneficum est, et magnum est: et id dominus potentiae est, et magnum est: id nutriens omne est, et magnum est: id lumen est, et magnum est: et omni latere vultus ejus est, et magnum est: et leo deorsum ferens animas est, et magnum est: et faciens timere omne est, et magnum est: et laetitiam dans omni est, et magnum est: [et evanidam faciens mortem est, et magnum est:] et omne ei [x] humilis submissio faciunt, et magnum est: dicens: ego: in omni est, et magnum est.
Quisquis [x] atma hoc modo scit, etiam is atma fiat; etiam is, narsing'hah fiat; etiam is, lumen fiat; etiam is, Brahm fiat; sine volitione est, et desiderium ullius rei non facit, quod, cum omnibus desideriis suis pervenit, omnia desideria ejus, atma factum est.
Animae hujusmodi doctorum cum loco non eunt, et in seipsis deletum fiant; quod ipsae Brahm fuerunt (erant), et (rursus) Brahm factae sunt.
Ipsum hoc makar, quod mim saken (m quiescens) est, opulentia magna est: et atmai (quod) leo deorsum ferens animas est, et lumen est, et Creator magnus est, hoc makar in nomine ejus est.
Et quidquam unicum non habet; et a [x] atma figura ejus separata non est, propter illud, quod, omne figura ejus est: ipsum cum seipso lumen est; et creans est; et circumdans (omne) est; et majus (maximum) est; et ipsum hoc Brahm est; et sciens omne est; et [x] maia magnum habet.
Id (makar) super omne beneficum est, et opulentia magna (opes magnoe) est, et id dominus potentiae est, et opulentia magna est: [quod (id) nutritor omnis (entis) est, et opulentia (opulentia magna) est]: id lumen est, et opulentia magna est: et omni latere vultus ejus est, et opulentia magna est: [leo] deorsum ferens animas est, et opulentia magna est: et faciens timere omne est, et opulentia magna est: laetitiam dans omni est, et opulentia magna est: evanidam faciens mortem, et opulentia magna est: et omne ei [x] humilis submissio faciunt, et opulentia magna est: et dicens: ego: in omni id est, et opulentia magna est.
Ex ipso hoc respectu (idcirco) [x] atma, quod major (maximus) est; et forma scientiae est, et videns omne est; et testis omnis (rei) est; et deorsum ferens omne est; et dignus [x] amicum habere omne est; et praeter [x] sat, et [x] tschat, et [x] anand, quod hasti (existentia), et scientia, et gaudium purum est, et sane (satis, profecto) eum rem aliam non potestas dixit (dicere); et super unum fixus est; et lumen ejus ab omni mundo antiquum (antiquius) est; quod, (in) akar et aokar eum ut quaesivit, et ab akar circumdantem (magis), et ab aokar majorem ut scivit; et scientiam puram et opulentiam magnam, et [x] hasti (existentiam), et scientiam, et gaudium purum, et super unum fixum ut scivit: hujusmodi Brahm magnum e makar sciat.
Quisquis hoc modo intelligit, atma, quod, lumen factum, et narsing'heh, quod leo deorsum ferens omne, et Creator magnus est, fiat: et sine volitione fiat: et desiderium ullius rei non facit; quod (ad) omnia desideria sua pervenit, et omnia desideria ejus, atma factum est.
Et animae hujusmodi doctorum cum loco non eunt; et in seipsis deletum fiant; quod ipsae Brahm fuerunt (erant), et (rursus) Brahm factae sunt.
Hoc Pradjapat dixit.
K'hand quintum absolutum fit.
***
K’hand Sextum (6).
Oi mokelan sensuum volitionem [x] scire [x] atma fecerun Peccatum, quod schaittan est, ut venit, illos mokelan cepit, quod victos faciat (ut coesos faceret).
Mokelan cogitationem fecerunt, quod, absit, hoc nos victos faciat! sane nos hoc magis (potius) superatum (coesum) faciamus!
Ens, quod e [x] nim matrai [x] pranou scitum fiat, et quartum est; id est, in computatione, etsi quartum est, quando quidem omne id est, e quatuor quod fuit (esse) immune est, et quartum non est; et atma omnis (entis) est; et beneficum etiam id est; et bahader etiam id est; et non bahader etiam id est; et magnum etiam id est; et non magnum etiam id est; et circumdans etiam id est; et non circumdans etiam id est; et lumen etiam id est; et non lumen etiam id est; omni latere vultus ejus est; et omni latere vultus ejus non est; et narsinghah, leo, deorsum ferens, etiam id est; et narsinghah, leo, deorsum non ferens, etiam id est; et faciens timere etiam id est; et non faciens timere etiam id est; et laetitia(m dans) etiam id est; et non laetitia(m dans) etiam id est; et evanidam faciens mortem etiam id est; et habens mortem etiam id est; et dignum veneratione etiam id est; et non dignum veneratione etiam id est; et dicens: ego: [in omni] etiam id est; et non dicens: ego: (in) omni (etiam) id est.
Hujusmodi [x] atma oi mokelan cum ipso hoc aieti, quod in eo undecim vox est (voces sunt), quod significatio illius memoratum fit, intellexerunt.
Quandoquidem (quoniam) oi mokelan ex hoc aiet [x] atma intellexerunt, ipsum illud schaittan peccatum, quod, propter [x] capere et superatum (coesos) facere [x] mokelan, venerat; quandoquidem oo mokelan forma [x] atma facti fuerunt, id etiam forma [x] atma, quid, [x] hasti (existentia), et scientia, et gaudium, (et) lumen est, fit: id est,1 [Kasi ke gounara gheir atmai midanad gounah oura zzerer mirasanad ve har ke gheir atmaira modjoud na midanad gounah naminomaiad ke oura zzerer rasanad o gounah ou ke schaittan oust aain atma mischavad.] aliquis, quod, peccatum non (sine) atma scit, peccatum ei damnum facit advenire: et quisquis [peccatum] non atma existens non scit, peccatum non apparet, quod ei damnum faciat pervenire; et peccatum ejus, quod schaittan ejus est, forma [x] atma fiat2 [Etiam peccatum, Schaittan, id est, Satanas, Cacodoemon hominis, atma est: id est, omne, absolute, bonum et malum, quod in universo vel existit, vel concipi potest, Ens supremum et unicum est, in illud resolvitur. Id omne quod existit, bonum et malum, hujus originem prudenter et sobrie inquirendo, Ens supremum ejus causa dici potest, quatenus illud producens immediate vel mediate. At non mirum hominem, violentis animi affectibus actum, hoc dogmate abuti; et, quasi relligio excusaret, quaelibet patrare delicta. Hic vere Oupnek'hat est secretum tegendum. Verum, quis rerum exitus! hoc Opus vix in India cognoscitur; et lubricae consequentiae ex eo deductae, hominum cultui divino addictorum mores generaliter inquinarunt.].
Ex ipso hoc respectu (idcirco), cor cujusvis, quod, a non visu purus non factus sit, et a concupiscentia et cupiditate, et appetitu carnali procul is manserit, is [etiam] oportet, quod, cum nim matrai quarto [x] pranou, quod quartus pes [x] atmai, quod [x] teria est, ex hoc aiet [x] narsing'hah, quod undecim voces habet, hujusmodi [x] atma sciat: peccatum ejus, [quod] schaittan ejus est, forma [x] atmai, quod, [x] hasti, scientia, et plenus gaudio, [et] luce est, fiat.
Oi mokelan sensuum a mari dualitatis ut non timuerunt, voluerunt, quod cum luce [x] atma ex eo (illud) pertranseant.
Ipsum hunc atma, quod e quarto matrai inventus fiat, et quartum existit, et quartum non est, cum illo aieteh [x] narsing'hah, quod undecim voces habet, et significatio illarum vocum supra scriptum factum, (mokelan) ut quaesiverunt, et cum ([x]) pranou maschghoul redditi, et forma [x] atma facti, mansit (in hoc statu manserunt).
Et illa lux est, quod lumen (splendor) ejus longe prius ab omni cum intuitu (in intuitum) intrat, quod (qua) etiam id (ens) lumen est: id est, lumen illius lucis in intuitum doctorum longe prius ab omni cum intuitu (ad intuitum) venit; et cum intuitu non doctorum non intrat; et etiam id lumen non est; et secundum non habetet in recogitationem non intrat; sine indicio est; et ipsum cum seipso lumen est.
Hoc plenum gaudio, et pura illa lux super [x] Fereschtehha apparens fit (fuit).
Et quisquis illam lucem, quemadmodum oi Fereschtehha sciverunt, scit, is etiam ipse cum seipso lumen et Brahm, et magnus fiat; et e volitione nati, et desiderio totius mundi, et e causis, quod (quibus) hae volitiones simul proveniunt, praetergressus, et vacuus (liber) factus; et egoitatem, et domum, et uxorem ut transivit (reliquit), et [x] kakl rasit, et zonam rupit, similis caecis, et surdis, et hominibus sine intellectu et sine appetitu (hebetibus el voluptatis sensus expertibus), et mutis, et ebriis, factus, (sic) maneat.
Et sensus extemos et internos in vinculum strictae retentionis ut attulit, et omnes volitiones transire fecit, et patientiam et sufferentiam (tolerationem) regulam (consuetudinem) suam efficit, [et] cum perfecte sapienti (intelligenti) corde et volitione (desiderio) [x] atma, maschghoul [x] atma redditus, ipse in seipso sit, et ipse cum seipso ludum faciat (seipso fruatur), et seipsum cum seipso copulatum sciat; et omnes voluptates, [x] atma, et [x] pranou, [x] Pra Brahm, et seipsum cum seipso lumen, et [x] atmai purum (esse) ut scivit, in eo deletus redditus (annihilatus) absolute fiat.
Quemadmodum oi mokelan sensuum purum (bonum) fecerunt, quisquis facit, et in [x] pranou, quod, Pra Brahm est, semper manet, et seipsum ipse Pra Brahm, quod Creator magnus est, (esse) videt; is etiam, similis illis ([x] mohelan), Pra Brahm fiat.
Conforme ipsi huic,[x] mantr (libri) Beid etiam est; oportet quod cornua cum sine cornu unum ut effecit, [x] djiw atmaha cum [x] atma, quod narsing'hah est, unum efficiat.
Significatio [x] narsing'hah ipsa haec est, [x] nar explicatio e [x] djiw atma est: et [x] sing'hah explicatio, e [x] pram atma: djiw atma, quod (quando) cum [x] pram atma unum eflicitur, narsing'hah est.
Et duo cornua [x] djiw atma cum, [x] pram atma unum efficiat: id est, ligatum (ens particulare) cum universali (et universale), quod cum uno cornu unum faciat, quaeque tria (3) sine volitione fiant.
Id est, [x] akar et [x] aokar cum [x] makar, quod (si) unum faciat, quique tres (3) Fereschteh, quod, Brahma, et Beschn, et Mehisch1 [Brahma, Beschn et Mehisch, tres Fereschteh, simul et trium hominis statuum figurae.] existunt (sunt), quietem sumunt.
Id est, haec persona e vinculo trium (3) qualitatum [et trium (3) figurarum, et] illorum, quod, oi mokel ejus (earum) sunt, liberata fiat1 [Ejusdem rei, status hominis perfectam liberationem adepti, triplex figura seu adumbratio, una ex alia emergens.].
K'hand sextum absolutum fit.
***